اخبار و مقالات

لیمو ترش داخلی جوابگوی نیاز کشور است
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:44:48
لیمو ترش داخلی جوابگوی نیاز کشور است

















لیمو ترش داخلی جوابگوی نیاز کشور است
تاریخ: 1395/05/01
شماره: 7149
بازدید: 30
نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به اصلاح و جایگزینی باغات به دنبال آفت جاروک دیگر مشکل خاصی در خصوص تولید لیمو ترش در داخل وجود ندارد.
 
مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت تولید لیمو ترش اظهار داشت: طی سال های اخیربه دنبال واردات لیمو ترش آفت جاروک خسارت سنگینی به باغات کشور وارد کرد که خوشبختانه اصلاح و جایگزینی باغات به ثمر رسیده و هم اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در مناطق شمالی و جنوبی علاوه بر لیموهای ریز 100 گرمی لیموهای درشت سنگی کشت می شود که با برداشت 3 الی 4 بار طی سال از این درختان مصارف تازه خوری و رستورانی تامین می شود. 

شادلو ادامه داد: عده‌ای فرصت طلب به هر بهانه ای به دنبال واردات محصولات کشاورزی از قبیل لیمو ترش هستند تا با شایعاتی از قبیل کمبود لیمو ترش و... امتیاز واردات را از مسئولان امر بگیرند و به اهداف خود دست یابند. 

نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به وضعیت قیمت بیان کرد: نرخ هر کیلو لیمو ترش در مراکز عمده فروشی 4 الی 7 هزار تومان است که این محصول در خرده فروشی ها ممکن است با تغییرات زیادی به فروش رسد که همواره لازم است که ناظرین و بازرسین براین امر نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون فصل عرضه تازه خوری لیمو است، گفت: در حال حاضر لیمو تنها به عنوان تازه خوری باید مورد استفاده قرار گیرد و دو ماه دیگر همزمان با فصل برداشت به سبب کیفیت بالای محصول بهترین زمان برای آبگیری است.

شادلو با اشاره به بدبینی مردم نسبت به آبلیموهای صنعتی تصریح کرد: دستگاه های نظارتی همواره باید بر فرآیند تولید و عرضه آبلیمو های صنعتی به سبب سلامت مردم حساسیت نشان دهند.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان